Počáteční zaměření tutoriálů.

25.01.2010 18:58

 Docela rád bych vám řekl, jakým způsobem bude probíhat tvorba tutoriálů a hlavně jak budou zaměřené.
První balíček tutoriálů tu bude brzy a tak vám mohu prozradit, jak budou vypadat
01. Tutorial:
Bude se jednat o jednoduchou hříčku vytvřenou pomocí D&D (Drag&Drop) ikon. V tomto tutoriálu vás seznámím s hlavními částmi programu: Sprites, Objects, Backgronds, Sounds, Rooms. Naučíme se jak vytvářet události a následné akce.
Výsledkem naší práce bude bludišťovka podobná hře PacMan, všichni ji zvládneme udělat opravdu rychle a jednoduše.
V dalších tutoriálech, přesněji částech toho prvního, se podívám na jednotlivé části programu zblízka. Tím pádem bude následovat tutoriál 01; part 2 - vysvětlení a tvorba v grafickém editoru, používání tile setů, popíšeme si blíže viewy a další části programu, které by se vám mohli hodit. Po těchto "dvou" tutoriálech bude následovat tutoriál na podmínky a proměnné ( 02 tutoriál) a poté tutoriál na vykreslování textu a práci s input poli (fcmi get_string a pod, ale nebudu vám motat hlavu). Tipuju, že poté další tutoriál budeme tvořit menu do naší hry a celou ji převedeme do kódu (GML) a také si pohrajeme s různými vychytávkami.
Tak to by bylo malé shrnutí.
 Na tyto první tutoriály bude stačit vždy GM LITE a doporučuji verzi 8 (popř. 7)
Ale berte na vědomí, že pak příjdou náročnější tutoriály, kde už bohužel bude potřeba full verze programu. Nicméně budu se snažit vše udělat tak aby to šlo v LITE a všechny tutoriály budou mít i EXE soubor aby ste mohli vyzkoušet.