Úvod do Game Makeru

základní techniky

Game Maker je v podstatě jednoduchý program. Funguje na velmi jednoduchém principu. 
Základem jsou: Sprites (obrázky), Sounds (zvuky), Backgrounds (Pozadí nebo tile-sety), Objects (objekty) a Rooms (místnosti)
Aby jste pochopili základ, podívejte se na tento obrázek:

V základním okně Game Makeru vidíme ikony pro: Sprity, zvuky,... Pokud nevidité některé ikony, máte zapnutý tzv. simple-mode.Na Advanced jej přepnete pomocí: File => Advanced Mode.
Na levé straně si můžete všimnou složek pro věci, které vložíte. Poté zde je Global Information, což je text, který se zobrazí po stisknutí klávesy F1. Dále je tam je Global Game Settings - globální nastavení hry a Extension Packages - extra balíčky (pokud máte Lite verzi, nemusíte si ho všímat)
Dobře to by bylo hlavní okno. Teď se podíváme na položky jednu po druhé.
Sprites -obrázky, nastavení,...
Když kliknete na tu ikonku pac mana otevře se vám okno:

Name je jméno spritu, které senásledně objeví ve složce na levé straně. Colision Checking - precise je přesný obrys vašeho obrázku a separate se používá při animacích - oddělení jednotlivých framů od sebe. Dále je zde Load Sprite - nahrání obrázku z disku - Save Sprite - uložení a Edit Sprite - upravení obrázku (viz později)
Další informaci, kterou vidíte je šířka (width) a výška (height) obrázku, který nahrajete. Origin x a y je bod v obrázku, který bde počítán jako prvotní bod - většinou se kliká na center - vycentrování x a y - viz v tutoriálech.
Po stisknutí Edit Sprite se vám objeví Sprite Editor, kde vidíte všechny obrázky a pod obrázky vašeho spritu. Také zde můžete zaškrtnout preview (náhled obrázku). Když 2x poklikáte na obrázek objeví se Image Editor (funguje podobně jako malování):
 
 

Game Maker