Info o webu a úvod do programování

10.01.2010 19:32

 Tento web na adrese game-maker.webnode.cz jsem založil z několika důvodů.
Už nějaký ten čas pracuji z programem Game Maker, což je program na tvorbu her. (viz sekce Game Maker)
Tento prográmek je opravdu mocný a já bych vám chtěl pomoci se sním seznámit a naučit vás jak s ním zacházet.
Na těchto stránkách budou zveřejňovány mnou udělané tutoriály, které vám můžou pomoci v tvorbě her v GM. 
Několik prvních dílů bude věnováno úplným začátečníkům, budeme začínat s první jednoduchoučkou hříčkou dělanou v ikonkách, následně si ji převedeme do GML a dále budeme pracovat již v GML - což je skriptovací jazyk pro Game Maker.
Takže pokud jste začátečník a začnete od prvního tutoriálu, měli byste se pomalu naučit (díky tutoriálům) jak se tvoří hry v Game Makeru.
Popularita programu Game Maker je obrovská, ovšem existují fámy, které tento skvělý program shazují. Chci vám ukázat, že v GM se dají hry dělat opravdu jednoduše, ale také chci poukázat, že to není žádné bum a hotovo. Složitější hry nebo programy prostě zaberou více času a také námahy. Musíte si uvědomit, že ať si vyberete jakýkoliv program na tvorbu vašeho projektu, vždy u programování hry/programu budete muset zapojit svůj mozek a budete se muset tento program a jeho používání naučit. Takže je jedno, jestli si vyberete Adventure Maker, Wintermute engine, C++, C#, XNA, Game Maker, Construct, Delphy nebo cokoliv jiného. Vždy budete muset strávit hodně času učením se toho kterého jazyka a celkově všech funkcí nástroje nebo jazyka ve kterém se rozhodnete pracovat. Ať už si vyberete cokoliv, vždy byste měli začít jednoduchou hříčkou, čímkoliv, musíte si vyzkoušet, jestli na to máte hru vytvořit, ale hlavně, jestli JSTE SCHOPNI hru/program dokončit. Ano největší problém programátorů je, že hru začnou, ale nedokončí. Je to úplně stejné jako s tím, že když jdete večer spát a napadne vás nějaký nápad na hru/program, říkáte si, jak jste vymysleli úžasnou věc, kterou ještě nikdo nevymyslel nebo při nemenším nezveřejnil Celou noc probdíte na tím, jak úžasný projekt jste vymysleli, ale jakmile si sednete k vašemu počítači, otevřete program, uvědomíte si, jak náročné je vůbec něco takového udělat. Většina lidí poté vsází na to, že založí nějaký tým, kam mu přijdou neuvěřitelně dobří programátoři a grafici a že je budou organizovat a tým to udělá za ně. NE, takhle to není, abyste mohli mít nějaký dobrý tým, nebo být alespoň členem nějakého dobrého týmu, musíte tento tým něčím upoutat a vašimi nápady na hry to opravdu mockrát nevyjde. Takže než začnete na internetu zveřejňovat váš nový "projekt", který zní úžasně, ale nemáte hotovo zhola nic, pořádně si přehodnoťte to, jesti opravdu chcete tento projekt dodělat, proč ho chcete udělat a také jak ho chcete udělat (grafika, programování). Takže moje rada do úvodu zní: "Radši dvakrát mysli a jednou piš." Nemá opravdu cenu se pouštět do MMORPG, když jste včera viděli poprvé program na tvorbu her. Radši začněte zvolna, snažte se pochytit co nejvíce informací, pročítejte si tutoriály a různé návody, když si s něčím nevíte rady, zeptejte se někoho, kdo tomu rozumí. Pak už záleží jen na vás, jak rychle a jak pečlivě se budete učit. Za několik měsíců učení si totiž uvědomíte, že vaše vysněné projekty potřebují pořádný kus práce a učení. Ale když vás učení neodradí a budete schopni vydržet, ovoce vaší tvrdé dřiny se můžou objevit a hned. Pak si teprve uvědomíte, jestli stála vaše námaha za to!
Takže snažte se prostě přemýšlet a zbytečně neblbnout. Jednou z vám mohou být opravdu dobří programátoři, ale k tomu vede nějaká cesta, jak dlouhá bude, to záleží jen na vás.

Úvod do programování (Novotass)

Vyjádřete se, co si myslíte o tomto článku

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek